T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ATAŞEHİR - Kadriye Faik Koparan İlkokulu

E-TWINNING: Çocuklar P4C İle Sorguluyor, Ama Nasıl?

Çocuklar P4C İle Sorguluyor, Ama Nasıl?

 

 

 

4/B SINIFI

 

NİLÜFER CANPOLAT DOĞAN 

 

P4C çocuklarda sorgulama becerisini küçük yaşlardan itibaren etkili bir şekilde geliştiren bir çalışmadır. Sorgulama programlarımıza entegre bir şekilde, müfredat kazanımlarını işlerken, çocukların sorgulama becerilerinin üzerine eş zamanlı olarak çalışılması; çocuğun sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimi açısından kritik önemdedir. P4C, bu ihtiyaca cevap verebilen, hemen her derse yerleştirilebilen ve düzenli uygulandığı takdirde gözlenebilir gelişim sağlayabilen bir çalışmadır. Çocuğun akademik ve sosyal yaşamı boyunca sorgulayabilen ve etkili düşünebilen bir birey olabilmesini arzuluyoruz. Bu sebeple, P4C'yi derslere entegre edebilme alışkanlığı ve becerisini meslek yaşamında sağlamak istiyoruz.

Belirli kavramlar ve olguları, kaynaklar kullanarak, sorgulama ünitelerimizle ilişkilendirerek çocuklarla soruşturmayı hedefliyoruz.

Soruşturma süresince çocuklarla yaptığımız tartışmalarda, onlardan gelecek geri dönütler projemizi yapılandırmamıza rehberlik edecektir.

Projemizle birlikte, ortaklarla düzenli uygulamalar yaparak çocukların da plan geliştirme aşamasına katkı sağlamaları hedeflenecektir. Bu sayede hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin emeğiyle hazırlanan uygulama planları alanda örnek oluşturacak, ilham olabilecektir. 

 

 

Çocuklar P4C İle Sorguluyor Ama Nasıl? eTwinning projemizin OCAK ayı etkinliğinde 

"Kutup Ayısı Olmak İsteyen Fil Abu" adlı kitabı okuduk, yorumladık, tartıştık. Kendi sevdiğimiz  özelliklerimiz, geliştirmemiz gereken yanlarımız hakkında sohbetler ettik.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 07.01.2022 - Güncelleme: 12.02.2024 14:43 - Görüntülenme: 400
  Beğen | 1  kişi beğendi