T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ATAŞEHİR - Kadriye Faik Koparan İlkokulu

STEAMAKER

SteaMaker eTwinning Projesi

 

Okulumuz 3/C sınıfı öğretmeni Ayşegül İlikçi ve öğrencilerinin yürütmeye başladığı SteaMaker eTwinning projesi, ulusal destek servisinden onay alarak faaliyetlerine başlamıştır.

 

Günümüz dünyasında meydana gelen teknolojik gelişmelerin de yardımıyla insanların kendin yap projelerine olan ilgisi gün geçtikçe artmaktadır.

 

 Maker; kendi bilgi ve tecrübeleriyle, teknolojiyi de kullanarak bir şeyler üreten kişi anlamına gelmektedir. Maker olan bir kişi, düşünen, tasarlayan, meraklı, araştırmacı, girişimci ve üretken bir kişidir.

 

Science (Fen) Technology (Teknoloji) Engineering (Mühendislik) Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşan STEM; insanların öğrenim hayatlarında Bilim ve Teknoloji alanlarında daha fazla eğitim alması ve daha fazla uygulama yapmasıdır. Bu amacın uygulanması için Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik gibi alanlar ve diğer alanların arasında bir bağlantı kurulması gerekmektedir. Yapılan araştırmalara göre STEM eğitiminin temel unsurları aşağıdaki gibi belirlenmiştir.

 

– STEM dersleri gerçek hayatta karşılaşılan problemlere ve bunların çözümüne dayanır.

– STEM; öğrencileri sorgulamaya ve araştırmaya yöneltir.

– STEM dersleri kılavuzluğunu mühendislik tasarımlarından alır.

– Öğrenciler STEM derslerinde matematik ve fen içeriğini bire bir uygular.

– Öğrenciler STEM derslerinde düşünen, üretken, araştırmacı bir takım çalışması içinde yer alırlar.

– STEM; hatayı irdelemeyi ve onu çözmeyi öğrenmenin bir parçası olarak görür. Birden fazla doğru cevaba izin verir.

STEM daha çocuk yaşlarda öğrencilere uygulanmalı ve onların yaratıcılıkları yönünde eğitim almaları sağlanmalıdır. Bu şekilde çocuklar merak duygularına göre problem çözme yetisini kazanacaklardır. STEM sistemi sayesinde öğrenciler analitik düşünme yeteneğini kazanabilir ve ezberci eğitimden uzaklaşarak problem çözme becerilerini geliştirebilirler.

 

STEM eğitimi sayesinde kazanacağı bu beceriler ile kişi, temelinde yatan Maker özelliklerini geliştirerek tasarlayan, girişimci ve üretken bir kişi haline gelecektir. Bu iki kavram birbirleri ile bağlantılı olarak düşünülmelidir. 

 

STEAMAKER projemizde öğrencilerin;

 

 

Yaratıcılıklarını, bilimsel düşünmelerini ve problem çözme becerilerini geliştiren maker etkinlikleriyle; farklı disiplinlerdeki ders kazanımları ilişkilendirerek derinlemesine öğrenmenin sağlanması amaçlanmaktadır.

 

Projemiz öğrencilerin; farklı kültürlerden öğrencilerle iletişim kurup ve işbirliği içinde çalışmalarını, problem çözme, esnek ve akıcı düşünme ve yaratıcılık süreçlerini geliştirmelerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyerek kendini ifade edebilen, özgüveni yüksek bireyler olmalarını, grup içinde sorumluluk alarak ürünler üretmelerini, öğrenme sürecinde edindiği bilgileri ilişkilendirerek somut içerikleri oluşturmaları ve yorumlamada kullanabilmeleri hedeflenmektedir.

 

Projemiz 9 ülke(Türkiye, Romanya, Azerbaycan, Portekiz, Polonya, İspanya, Kuzey Makedonya. Portekiz ve Ukrayna) 22 öğretmen ve öğrencileriyle yürütülmektedir.

 

Steamaker projemizde enerji konusunda yaptığımız led tasarımlarımız

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 22.10.2021 - Güncelleme: 12.02.2024 14:44 - Görüntülenme: 616
  Beğen | 73  kişi beğendi